W styczniu 2022r., w ramach udziału naszej szkoły w programie „Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0”, wykonywaliśmy zadanie certyfikacyjne, polegające na przeprowadzeniu badania diagnostycznego, dotyczącego wykorzystania nowych technologii, wśród uczniów klas V-VIII. W badaniu wzięli udział uczniowie z klas: Va (wych. pani Anna Suwała), Vb (wych. pani Ewa Filipowicz-Sidorczuk), Vc (wych. pani Anna Lewandowska), 6a (wych. pani Ewa Szostak), VIIc (wych. pani Monika Anigacz) oraz VIIIb (wych. pani Monika Czulak). Udostępnione przez Instytut Edukacji Pozytywnej narzędzie diagnostyczne, pozwoliło na bieżące monitorowanie zakresu wpływu Internetu na stan zdrowia psychicznego uczniów i uczennic. Analiza wypełnionych, ankiet dała informację wychowawcom i pedagogom o trendach oraz o tym, co dla młodych osób jest ważne w zakresie spędzania wolnego czasu poprzez korzystanie z technologii. Przeprowadzona diagnoza pozwoliła na dostrzeżenie problemów, w zakresie nadużywania mediów, wykorzystywania nieodpowiednich treści, na jakie trafiają młodzi ludzie w sieci oraz zagrożeń w zakresie bezpieczeństwa w sieci. więcej