LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI

Uczniowie klasy 3 a wykorzystują Mix włóczek do przygotowania prezentów dla Mikołaja.

„Życie w kropli wody” 
Klasy 7a i 8c postanowiły zbadać czy żółw w pracowni biologicznej ma towarzystwo. W tym celu uczniowie zaopatrzyli się w wodę z jego akwarium i przystąpili do pracy korzystając z niezbędnego sprzętu ukrytego w Module Woda

Zajęcia z plasty ki w kl 1 b . Dzieci rozwijały swoją kreatywność przy sztalugach.

 

14.02.2923. uczniowie klasy 2 a projektowali śnieżne pojazdy  z wykorzystaniem klocków figur geometrycznych oraz Magformers Smart i Magformers Designer.

Długopisy 3d –  Walentynkowe serca

Uczniowie klasy 2a tworzyli laboratoryjne stworki- potworki z wykorzystaniem Krosna oraz Zestawu mix kolorów włóczek na edukacji technicznej. Oto jak wygląda ich radość w postaci wykonanej własnoręcznie maskotki.

Na ostatniej lekcji plastyki uczniowie kl.6b wykorzystując różnego rodzaju materiały plastyczne: kolorową włóczkę, kolorowy makaron, sztuczne kwiaty, guziki stworzyli niezapomniane Niezwykłe fryzury.

Uczniowie klasy 6b na kole plastycznym cały grudzień pracowali nad ,,Krajobrazem zimowym”. Wykorzystywali sztalugi, stojak z farbami, różnej grubości pędzle. Chociaż im udało się zatrzymać piękno naszej Zimy.

20.12.2022r. uczniowie klasy 2a mieli możliwość zapoznania się z elementami Modułu Woda. W nawiązaniu do tematu edukacji przyrodniczej dowiedzieli się, jakie doświadczenia dotyczące właściwości wody czekają ich w klasach starszych.

Za oknem biało więc i u nas w pracowni produkcja śniegu😉. „Woda w polimerach” to kolejny temat realizowany przez uczniów klas 7 i 8 w czasie zajęć rozwijających.

Klasa 8a i 8b wykorzystała aparat fotograficzny do dokumentacji lekcji regionalnej przeprowadzonej na hrubieszowskim bazarku. Zadaniem było zarejestrowanie rozmów, by usłyszeć akcent wschodni w języku polskim oraz udokumentować regionalne produkty.

Wykorzystanie elementów drewnianych z Pudełka kreatywnego to pokaźne wyzwanie. Użyliśmy ich do przygotowania projektu stroika z okazji zbliżającego się Święta Zmarłych podczas zajęć w świetlicy szkolnej.

Uczniowie klasy 7 i klas 8 rozpoczęli w ramach zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia cykl doświadczeń dotyczących wyjątkowej, cudownej i trochę „nienormalnej”😉 substancji jaką jest WODA.
Za nami pierwsza lekcja i temat „Dwie krople wody”.

26 października Lekturynki zaprosiły do wspólnej zabawy kolegów z klasy 2B. Tematem zajęć były „Trójkątne inspiracje” z wykorzystaniem klocków Magformers Designer.

21.10.2022r. podczas zajęć w świetlicy uczniowie wykorzystali klocki Magformers Smart do stworzenia makiety skrzyżowania. Zbudowali niecodzienne pojazdy, budowle oraz inne jej elementy.

„Apki w nasze łapki”

Świadomie i bezpiecznie korzystamy z aplikacji dostępnych w Internecie. Dzieciaki uwielbiają zajęcia na smartfonach.

 

10 października 2022r w klasie 6b na technice w ramach tematu: DOMY W RÓŻNYCH CZĘŚCIACH ŚWIATA uczniowie porównywali budowę domów wykonanych z różnorodnych materiałów ze względu na ich lokalizację w danej strefie klimatycznej. Grupowym zadaniem uczniów było zaprojektowanie i wykonanie modelu wybranego budynku mieszkalnego przy użyciu klocków MAGNIFORMERS SMART.

Klasa 2A rozpoczęła przygodę z długopisem 3D. Wykonujemy grzyby, które  wykorzystamy w kodowaniu i grzybobraniu.

W przyszłość – pełną parą
 
Właśnie pełną parą wchodzimy w świat przyszłości, a dzieje się to za sprawą MOBILNEGO LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI, które 06 grudnia poprowadziło warsztaty dla klas 5A, 5C i 6A z zakresu druku 3D oraz rozszerzonej rzeczywistości.
Nie musimy chyba dodawać, że spotkanie okazało się mikołajkowym prezentem i świetną lekcją rozszerzającą naszą wiedzę i umiejętności.
Przypomnieć warto, że w ramach tego projektu otrzymaliśmy sprzęt, który możemy wykorzystywać podczas lekcji, by między innymi dokumentować nasze działania.
 
#Okulary VR – KLASA 5a i 5c
Przygoda z MAGFORMERS
 
Uczniowie klasy 5b wykorzystali magnetyczne klocki MAGFORMERS 3D podczas lekcji podsumowującej omawianie lektury „Chłopcy z Placu Broni”. Zadaniem uczniów, podzielonych na dwie grupy, było stworzenie makiety Placu Broni. To była wspaniała zabawa, a także możliwość doskonalenia pracy z tekstem, ponieważ  tworzona makieta miała być jak najbardziej zgodna z opisem placu. 

Uczniowie klasy 5b mieli za zadanie przygotować recytację wiersza Juliana Tuwima „Dwa wiatry”. Na tym jednak przygoda z wierszem się nie skończyła. Dzieci dodatkowo nagrywały recytacje swoich kolegów i koleżanek, wykorzystując do tego aparat fotograficzny, mikrofon oraz statyw. 

21 lutego uczniowie klasy 2 b wykorzystali na zajęciach edukacji technicznej klocki magnetyczne do konstruowania pojazdów śnieżnych według własnego projektu. Podczas pracy w grupach powstały kreatywne konstrukcje, które pod koniec zajęć wspólnie prezentowali na forum klasy. Uczniom bardzo podobały się powstałe pojazdy śnieżne.

Uczniowie klasy 2a szykują niespodzianki na Dzień Kobiet z wykorzystaniem Mixu włóczek. Każdy element dekoracyjny sprawia, że praca jest ciekawsza oraz atrakcyjniejsza.

Klocki rozbudziły zainteresowanie, rozwinęły kreatywność w kl 1b.

 

OKULARY VR

Niesamowitych wrażeń doznali uczniowie klasy 2a podczas edukacji przyrodniczej z zastosowaniem okularów nvc. Rozszerzona rzeczywistość zaskoczyła ich zupełnie.

Uczniowie klasy 2 a ponownie wykorzystali Mix włóczek do uatrakcyjnienia wiosennych domków dla ptaków wykonanych podczas edukacji technicznej.

” Dom to miejsce w którym czujemy się najlepiej” – pod takim hasłem uczniowie klasy 2c realizowali temat dotyczący rodziny i domu. Korzystając z zasobów „Laboratorium” konstruowali swoje domy przyszłości wykorzystując do tego  magnetyczne klocki MAGFORMERS 3D. Zajęcia sprawiły uczniom wiele radości.

#RobotyPhoton

Zaczeliśmy!!!

Uczniowie zostali wprowadzeni do świata programowania i zaprogramowały roboty Photon, które są wyposażony w nowoczesną technologię i potrafi reagować na wiele bodźców zewnętrznych, a dzięki dedykowanej aplikacji, pomaga rozwinąć wyobraźnię, umiejętności logicznego i analitycznego myślenia.

#OkularyVR

Na lekcjach informatyki uczniowie poznawali rozszerzoną rzeczywistość. Okulary przeniosły nas w świat, który wydaję się tak realny, że natychmiast zapominamy, gdzie właściwie się znajdujemy.

#KlockiMagformers

20.09.2023r . uczniowie klasy 3a zostali czynnymi uczestnikami ruchu drogowego za pomocą klocków Magformers Smart, Magformers Designer oraz klocków w różnych kształtach. Przypomnieli sobie tym samym podstawowe zasady bezpieczeństwa obowiązujące w polskim Kodeksie Drogowym.

 

 

#Klocki

Na zajęciach rozwijających zainteresowania kl 2b tworzyła różne budowle z klocków. Rozwijana była kreatywność i współpraca w grupie. Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem.

27.09.2023r. uczniowie klasy 3 a przenieśli się w podziemia dawnej kopalni węgla. Posługując się środkami wyrazu z zestawu malarskiego przedstawili postać Skarbnika. Na sztalugach prezentowała się ona dość tajemniczo.

27.09.2023r. uczniowie klasy 3 a przenieśli się w podziemia dawnej kopalni węgla. Posługując się środkami wyrazu z zestawu malarskiego przedstawili postać Skarbnika. Na sztalugach prezentowała się ona dość tajemniczo.

10.10.23r. uczniowie klasy 3 a próbują swoich artystycznych sił z użyciem tabletów graficznych. To nowe i wciągające wyzwanie.

W październiku 2023 w ramach zajęć z techniki w klasach 6 uczniowie budowali z klocków magnetycznych budynki wzorując się na domach pochodzących z różnych części świata. Zobaczcie efekty!

Prawdziwy fan długopisu 3D z klasy 3a.

Uczymy się kodować na lekcji informatyki w kl 2 b.

Uczniowie klasy 3 a wykorzystali kolorowe klocki do wykonania okularów. Wykorzystali je podczas realizacji listopadowego zadania w ramach Szkoły Myślenia Pozytywnego pod hasłem” Wzmacnianie poczucia własnej wartości. Okulary”.

Lekcja języka polskiego – recytacja wiersza Juliana Tuwima pt. „Dwa wiatry” – z wykorzystaniem kamery, mikrofonu i statywu. Uczniowie klasy 5c deklamowali wiersz i byli nagrywani. Pozdrawiam Aneta

Uczniowie klasy 3 a kontynuują projektowanie stroików świątecznych z wykorzystaniem tabletu graficznego.