Kilka słów o uważności:
„Wg autorów książki „Uważne uczenie się” ,uważność to dyscyplina umysłowa, zajmująca się ćwiczeniem uwagi, wykorzystywaniem zmysłów, angażowaniem umysłu w chwilę obecną, dbaniem o samokontrolę. Jest to nastawienie pełne otwartości i nieosądzania, kultywowanie równowagi wewnętrznej i spokoju.
Regulowanie uwagi może być praktykowane przez dorosłych i dzieci w równym stopniu. Poprzez praktykę regulacji uwagi w codziennym życiu szkolnym, nasi uczniowie i uczennice mają szansę na poprawę swojego dobrostanu, efektywności w uczeniu się, poprawę pamięci i uwagi, ćwiczenie uważnej komunikacji wspierającej redukcję stresu zarówno u siebie, jak i w kontakcie z innymi”.
W ramach wykonania zadania „Uważność w naszym życiu”, nasza szkoła włączyła się w organizację zajęć wychowawczych, według scenariusza i pomocy, przekazanych przez Instytut Edukacji Pozytywnej. Powstały prace plastyczne, plakaty, relacje indywidualne uczniów, stworzone zdalnie oraz prezentacje klasowe, podkreślające ważną rolę uważności i wdzięczności w życiu codziennym. Wszystkim grupom, licznie biorącym udział w zajęciach praktyka uważności przypadła do gustu:) Dodatkowo klasa VIIIc rozpoczęła ćwiczenie pt. „Słoik wdzięczności”, zaś w „Klubie Ortograffiti” powstało „Złote pudełko marzeń, planów i spostrzeżeń”.
W wykonanie zadania na luty włączyły się klasy/grupy:
– II a- p. Renata Paczała
-IIIa- p. Małgorzata Serafin
-IIIb- p. Monika Korneluk
-IVa- p. Anna Suwała
-IVb-p. Ewa Filipowicz-Sidorczuk
-IVc-p. Anna Lewandowska
-VIIb-p. Monika Czulak
-VIId-p. Marta Kuczyńska, p.Aneta Rycerz
-VIIIc-p. Marta Lackowska
– Zajęcia w grupie świetlicowej, p. Paulina Seweryn
-Zajęcia w grupie terapeutycznej w ramach „Klubu Ortograffiti”
-p. Marta Kuczyńska
Zapraszamy do podziwiania prac uczniów oraz zdjęć:)
Wszystkich uczniów, rodziców i nauczycieli zachęcamy do praktykowania uważności na co dzień:)