W miesiącu marcu, jak kwiaty zakwitły nasze pasje i zainteresowania. Rozwijaliśmy i prezentowaliśmy swoje talenty na forum zespołów klasowych. Z naszych działań tworzyliśmy fotorelacje, filmiki z wywiadami oraz podcasty. Wykonywane przez nas zadania miały na celu naukę dbania o swój dobrostan psychiczny poprzez świadome korzystanie z nowych mediów oraz dzielenie się swoimi pasjami i zainteresowaniami a także naukę rozwiązywania konfliktów w klasach i poszukiwania swoich zasobów w kontekście sytuacji trudnych w klasie. W zadanie marcowe włączyły się następujące klasy/zespoły:
klasa 1b-wych.p. Renata Paczała
klasa 2a-wych.p. Małgorzata Serafin
klasa 2c-wych.p. Joanna Nazar
klasa 3a-wych.p. Katarzyna Sztuk
klasa 5b-wych.p. Marta Lackowska
klasa 6c-wych.p. Anna Lewandowska
Szkolny Klub Mediatora-opiekun p. Marta Kuczyńska
W klasie 1b uczniowie rozwijali kreatywność poprzez wykonywanie nietypowych, wiosennych kwiatów. Uczniowie kl. 2a realizowali zadania pt. „Nasze zainteresowania i pasje kluczem do zdrowia psychicznego” oraz „Radość tworzenia w klasie 2a”. Wykonywali piękne prace plastyczne, przy wykorzystaniu różnorodnych technik, następnie opowiadali o swoich pracach i prezentowali je na forum klasy. Uczniowie klasy 2c poszukiwali swoich zasobów na radzenie sobie z trudnymi sytuacjami i konfliktami w klasie. Wykonali piękną tablicę z pozytywnymi słowami, która ma im w tym pomagać. W klasie 3a uczniowie prezentowali swoje zdolności muzyczne, taneczne i sportowe. Niektórzy uczniowie przygotowali i prezentowali informacje o krajach Unii Europejskiej, które chcieliby odwiedzić oraz informacje o zabytkach i sławnych ludziach z Hrubieszowa. W klasie 5b została przeprowadzona lekcja według scenariusza „Podcasty”. Podczas lekcji uczniowie rozmawiali o swoich pasjach i zainteresowaniach. Uczniowie układali także plan do swoich podcastów. Jeden z uczniów, Mikołaj Karpiuk, nagrał podcast: „Moja pasja-militaria ASG”. Klasa 6c wcieliła się w rolę dziennikarzy. powstały filmiki z wywiadami, na których zaprezentowali swoje klasowe pasje takie jak sport, harcerstwo i pasje artystyczne. Mediatorzy ze Szkolnego klubu Mediatora uczyli najmłodszych uczniów radzenia sobie z emocjami i rozwiązywania konfliktów bez używania jakichkolwiek form przemocy.
Wszyscy uczestnicy zadania marcowego zgodnie przyznali, że warto mieć i pielęgnować swoje pasje, zainteresowania oraz rozwijać swoje osobiste zasoby, które są pomocne, gdy przychodzą trudniejsze chwile…
Przed nami zadanie na miesiąc kwiecień pt. „Dążenie do celów. Droga do przebycia „, do którego zapraszamy całą społeczność szkolną