Kolejny raz uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Europejskim Tygodniu Kodowania. Główny celem tego wydarzenia jest promowanie kodowania i programowania. To możliwość poznania gier logicznych, grafiki komputerowej czy elementów robotyki.
W klasach młodszych przeprowadzone zostały zajęcia Zaprzyjaźnij się z EVO. Zadaniem uczniów było zakodowanie trasy ozobota według własnej historyjki z zastosowaniem kolorowych kodów. Uczniowie rozmawiali o porach roku, a następnie żegnali motyle. Zadaniem było narysowanie połowy motyla według podanych kodów, a następnie dorysowanie drugiej połowy jako odbicia lustrzanego.
Uczniowie starszych klas do kodowania wykorzystali aplikację PIXBLOCKS, która pozwala rozwijać wiedzę zarówno w zakresie podstawy programowania, jak i popularnego języka Python, a także uczy kreatywności i dobrej zabawy.
Cieszymy się, że wszyscy nauczyciele z uczniami włączyli się obchody CODEWEEK i podczas lekcji wykorzystywali techniki kodowania, łącząc naukę z zabawą i rywalizacją.
Miesiąc październik obfitował także w inne działania, 24 października obchodziliśmy Światowy Dzień Origami. Na zajęciach zmagaliśmy się japońską sztuką składania papieru i wymagało to od nas dużego wysiłku. Było ciężko ale porodziliśmy sobie i tym bardziej byliśmy dumni z naszych dokonań.