W czerwcu rozmawialiśmy z uczniami na temat refleksyjności i umiejętności dostrzegania dobra w swoim życiu. Zaproponowaliśmy im przygotowanie własnych prac plastycznych, projektów i filmików, na temat refleksji, dotyczących tego roku szkolnego. Uczniowie zastanawiali się wspólnie nad tym, co dał im kończący się rok szkolny a także wspominali wspólną, twórczą i kreatywną pracę przy wykonywaniu zadań certyfikacyjnych w ramach programu „Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0”.
W wykonanie zadania w miesiącu czerwcu zaangażowały się klasy/zespoły:
-klasa 1a, wych. p. Małgorzata Serafin,
-klasa 1c, wych. p. Joanna Nazar,
-klasa 2a, wych. p. Katarzyna Sztuk,
-klasa 3a, wych. p. Renata Paczała,
-klasa 4b, wych. p. Marta Lackowska,
-klasa 5b, wych. p. Ewa Filipowicz-Sidorczuk,
-klasa 5c, wych. p. Anna Lewandowska
-Klub Ortograffiti- opiekun p. Marta Kuczyńska
Uczniowie klas młodszych wykonywali prace plastyczne, ciekawe projekty, poświęcone wdzięczności, które prezentowali na forum klasy. Dodatkowo celebrowali wspólne chwile podczas gier i zabaw oraz oglądania mini-teatru cieni.
W ramach zadania czerwcowego klasa 4b rozmawiała o tym, czym jest wdzięczność oraz omawiała zalety praktykowania wdzięczności. Podczas lekcji wych. p. Marta Lackowska wykorzystała dwa utwory muzyczne: Igor Herbut „Wdzięczność” oraz Damian Syjonfam „Kto siłę ma”. Uczniowie Słuchali nagrań i starali się wyszukać w nich złote myśli związane z życiem w postawie wdzięczności, np. „Nie czekaj z wdzięcznością na nic wielkiego. Bądź wdzięczny a wszystko stanie się wielkie”. Następnie uczniowie na kolorowej kartce odrysowywali swoje dłonie i w każdym narysowanym palcu zapisywali za co są wdzięczni. Poza tym grupa uczniów z klasy 4b samodzielnie przygotowała filmik, w którym podsumowując rok szkolny złożyła podziękowania dla wychowawcy oraz dla innych nauczycieli. Uczniowie klasy 5b i 5c tworzyli swoje „wdzięcznościowe” projekty, wspominali wykonywanie pozytywnych zadań w ramach programu. Klasa 5c przygotowała filmik, poświęcony najbardziej ulubionym zadaniom wykonywanym w bieżącym roku szkolnym.
Ostatnie dni nauki szkolnej skłaniały do wspólnych wycieczek, wyjść np. na park linowy oraz na pizzę. Przyniosły także mnóstwo wspólnych gier i zabaw, które są wstępem do czekających nas wakacji
Dziękujemy Instytutowi Edukacji Pozytywnej za tak wiele inspiracji do działania w roku szkolnym 2021/2022.
Koordynator programu „Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0”
Marta Kuczyńska, pedagog szkolny