Zadanie kwietniowe „Komiksy i emocje” , realizowane w ramach udziału w programie „Szkoła Myślenia Pozytywnego” stało się dla uczniów naszej szkoły prawdziwą inspiracją do działania i podejmowania twórczości w swoich grupach i klasach. Uczniowie uczestniczyli w zajęciach z wychowawcami oraz bibliotekarzami. Podczas zajęć przypominali sobie czym jest komiks i co go wyróżnia. Następnie pojawiła się twórczość dziecięca i młodzieżowa, która ukazała jak pięknie można wyrazić swoje emocje poprzez tworzenie komiksu. W salach lekcyjnych można było podziwiać wystawy super prac. Przy okazji biblioteka szkolna odnotowała rekordową liczbę wypożyczeń komiksów, wchodzących w skład szkolnego księgozbioru, co cieszy szczególnie w kwietniu, miesiącu, w którym obchodzony jest „Światowy Dzień Książki”
W zajęciach udział wzięły następujące klasy i grupy:
-klasa Ia, wych. p. Małgorzata Serafin,
-klasa Ib, wych. p. Monika Korneluk,
-klasa Ic, wych. p. Joanna Nazar,
-klasa IIa, wych.p. Katarzyna Sztuk.
-klasa IIIa, wych. p. Renata Paczała,
-klasa IVb-wych.p. Marta Lackowska,
-klasa IVc-wych p. Monika Jakoś-Wór,
-klasa Vb-wych.p.Ewa Filipowicz-Sidorczuk,
-klasa Vc-wych. p. Anna Lewandowska,
-klasa VIa-wych. p. Ewa Szostak,
-klasa VIIc-wych, p. Monika Anigacz
-grupa świetlicowa- wych. p. Paulina Serweryn,
-zajęcia biblioteczne-p. Anna Czernysz w klasach: Ic, IIIa, IVc, VIIc.
Dodatkowo, rodzice i nauczyciele mieli możliwość wzięcia udziału
w kreatywnym webinarze pt. „Komiksy i emocje – a gdyby tak zaskoczyć dzieciaki?”.
Uczestnicy zadania kwietniowego zgodnie uznali, że czytanie komiksów, to wspaniała przygoda, zabawa, radość oraz nauka, zaś tworzenie ich, to czysta przyjemność ale i nie lada wyzwanie. Liczymy na to, że wspomnienia, które powstały przy wspólnym tworzeniu komiksów, pozostaną z nami na dłużej i przyczynią się do poprawy relacji w klasach i grupach.