Poprzez uczestnictwo w ogólnopolskim programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0, organizowanym przez Instytut Edukacji Pozytywnej uczymy się kreatywności przez cały rok. Jednak szczególną uwagę poświęciliśmy rozwijaniu kreatywności
w zimowych miesiącach: styczniu i lutym. Uczniowie klasy 6b zadanie certyfikacyjne realizowali w styczniu. Podczas zajęć z wychowawcą wykonywali zadania zaproponowane w kartach rozwijających kreatywność ( napisanie bajki składającej się z 15 słów i wykonanie do niej obrazka; narysowanie obrazka mniej dominującą ręką). W ramach lekcji języka polskiego także mieli okazje wykazać się pomysłowością tworząc grę planszowa do lektury „Hobbit, czyli tam i z powrotem”. Klasa 4a wzięła udział
w zadaniu certyfikacyjnym ze Szkoły Myślenia Pozytywnego
w miesiącu lutym. Uczniowie na zajęciach z wychowawcą zapisywali na tablicy skojarzenia ze słowem KREATYWNOŚĆ. Następnie odpowiadali na pytania z kart kreatywności i jako wyzwanie mieli za zadanie podać kreatywne pomysły na czym można siedzieć? Pomysłów było naprawdę dużo, a zadanie wywołało wśród uczniów zainteresowanie i radość. Klasy młodsze rozwijały kreatywność, poprzez wykonywanie prac plastyczno -technicznych. Dzieci tworzyły maski karnawałowe oraz ozdoby z masy solnej wedle własnego pomysłu. Uczniowie klasy 7c wykonywali zadania według kart wyzwań kreatywnych. Grupy terapeutyczne oprócz rozmów na temat kreatywności wykonywały budowle z klocków magnetycznych innych pomocy dydaktycznych z projektu Laboratoria Przyszłości. Poszczególne klasy rozpoczynały lub kończyły lekcje wykonując pięciominutowe wyzwania kreatywne. Nauczyciele skorzystali z zaproponowanych webinariów:” Jak promować odporność psychiczną dzieci i młodzieży?”; oraz „Jak być kreatywnym i uczyć tego nasze dzieci?” Na szczególne wyróżnienie w w wykonywaniu zadania certyfikacyjnego w miesiącach I-II zasługują klasy:więcej