W marcu, na zaproszenie Instytut Edukacji Pozytywnej, przystąpiliśmy do wykonywania kolejnego zadania certyfikacyjnego. W ramach wdrażania w naszej szkole działań profilaktycznych w zakresie ochrony zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, zajęliśmy się „oswajaniem lęków” i czyniliśmy to w przyjaznej, zespołowej atmosferze. Uczniowie oglądali filmy, tworzyli komiksy, mapy myśli, rysunki tematyczne, kompozycje plastyczno-techniczne oraz koperty z gotowymi rozwiązaniami w przypadku pojawienia się strachu i lęku. W ruch poszły gry planszowe i bajki terapeutyczne. Dodatkowo uczniowie rozmawiali o swoich sposobach na motywację a ramach „Dnia Mózgu” zastanawiali się nad tym, jak dbać o sprawność naszych mózgów na co dzień. Podczas zajęć wychowawczych i zajęć terapeutycznych wykorzystaliśmy scenariusze i materiały, dostarczone w ramach naszego udziału w programie „Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0”.
W obchodach „Tygodnia Mózgu” i „Dnia Mózgu” brała udział cała społeczność szkolna, ozdabiając gazetki ścienne i korytarze informacjami o tym właśnie święcie. W wykonanie zadania certyfikacyjnego zaangażowały się następujące klasy i grupy:
Klasa 1a, wych. p. Katarzyna Sztuk
Klasa 1c, wych. p. Marta Rutkowska
Klasa 2b, wych. p. Renata Paczała
Klasa 3a, wych. p. Małgorzata Serafin
Klasa 3c, wych. p. Joanna Sawicka
Klasa 4b, wych. p. Małgorzata Szumiata
Klasa 5c, wych. p. Justyna Przybik
Klasa 6b, wych. p. Marta Lackowska
Klasa 7c, wych. p. Anna Lewandowska
Grupy terapeutyczne, opiekun p. Marta Kuczyńska