W dniu 22.10.2024r. wręczono nagrody i wyróżnienia, przyznane
w szkolnych konkursach, zorganizowanych z okazji Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji’2024r.
W konkursie pt. „Literka w roli głównej” dla uczniów klas 1-3 nagrody zdobyli:
I miejsca: Eliza Daciuk, kl. 2a i Antonina Zielińska, kl.3a
II miejsca: Aleksandra Banach, kl.1a i Patrycja Pawlos, kl.2a
III miejsca: Jakub Białosiewicz, kl. 1a i Jan Jędrzejewski, kl. 1b
Wyróżnienia:
1.Blanka Nowak, kl.1a
2.Magdalena Socha, kl. 2a
3.Ewa Załoga, kl. 2c
4.Antoni Piluś, kl. 2c
5. Mikołaj Wsolak, kl.3b
6.Magdalena Piotrowska, kl. 2a
7.Oliwia Kawka, kl. 1c
8.Alan Kluczyk, kl. 2b
9.Emilia Jaśniuk, kl. 2c
10.Maciej Opała, kl.1b
11.Franciszek Ciesielczuk, kl. 2c
12.Michał Zając, kl. 2c
13. Róża Różańska, kl. 2b
14.Aleksander Drzygało, kl. 2b
15.Martyna Pomianowska, kl. 3b
16.Maja Nocek, kl. 3b
17.Pola Przybik, kl. 1b
18. Hanna Splewińska, kl. 2a
W konkursie „Osoby z dysleksją, które osiągnęły sukces” dla uczniów klas 4-8 nagrody zdobyli:
I miejsce: Marcelina Wilkos, kl. 6c
II miejsce: Mark Ivanov, kl. 7b
III miejsce: Aleksandra Pałys, kl. 7a
Wyróżnienia:
1.Łucja Wiśniewska, kl. 6b
2.Aleksandra Paczos, kl. 6a
3.Nikola Podgórska, kl. 7c
4. Hanna Kisielewska, kl. 5b
5.Katarzyna Badzio, kl. 4b
6.Kacper Żur, kl. 7a
7.Paweł Kudrel, kl. 5b
8. Robert Kraj, kl. 6c
9. Eva Jankowska, kl. 6b
10.Julia Michalczewska, kl. 4b
11.Jessika Klimek, kl. 7c
Organizatorem konkursów była p. Marta Kuczyńska
Prace oceniła komisja w składzie: p. Ewa Filipowicz-Sidorczuk,
p. Monika Bednara, p. Renata Danilczuk, p. Sylwia Wojak.
Relacja z podsumowania obchodów ETŚD’2024
Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji’2024
W dniach 7-13.10.2024r. w Szkole Podstawowej nr 1 im. Bolesława Prusa w Hrubieszowie przeprowadzono działania, mające na celu podnoszenie świadomości społeczności szkolnej, odnośnie dysleksji. Wykonano gazetki ścienne, przekazujące wiedzę na temat dysleksji oraz sposobów na rozwijanie umiejętności czytania i pisania. W poszczególnych klasach przybliżono sylwetki sławnych osób z dysleksją, które osiągnęły sukces. Uczniowie poprzez prezentację, opisującą sławnych dyslektyków, odkrywali ich wyjątkowe historie, podkreślające rolę wiary we własne możliwości
i poszukiwanie w sobie mocnych stron oraz potencjału, pomimo codziennych trudności. W dniu 8 października 2024r. odbył się Dzień Dysleksji #dyslexiaday, z tej okazji zorganizowano akcję „CzytaMY z Bratkiem”, podczas której odbyło się czytanie pierwszakom bajek, opisujących przygody Bratka. Bajki były czytane przez uczniów klasy czwartej. Pierwszoklasiści odpowiadali na pytania do tekstu bajek, za co mogli otrzymać naklejki motywujące do aktywnego słuchania. Członkowie Klubu Ortograffiti” przeprowadzili wśród uczniów klasy pierwszej zajęcia pt. „Literkowy zawrót głowy”, podczas których uczniowie poznawali i utrwalali litery, uczyli się prawidłowego kreślenia liter, tworzyli prace plastyczno-techniczne, w tym budowli litery z klocków. Wolontariusze ze Szkolnego Koła Wolontariatu przeprowadzili zajęcia czytelnicze w świetlicy szkolnej, zachęcające uczniów do czytania. W bibliotece zorganizowano zajęcia czytelniczo-edukacyjne dla uczniów, wykorzystano do tego celu bajki o emocjach. Rodzice uczniów otrzymali materiały edukacyjne oraz mogli skorzystać z konsultacji ze specjalistami szkolnymi, w zakresie diagnozy specyficznych trudności w uczeniu się. Nauczyciele wzięli udział w szkoleniu pt. „Zaangażowanie zawodowe nauczycieli-sukces szkoły”. Uczniów klas 1-3 zaproszono do udziału w konkursie pt. „Literka w roli głównej”, zaś uczniów klas 4-8 zachęcono do wykonania prac na temat „ Osoby z dysleksją, które osiągnęły sukces”. Podjęte przez szkołę działania podkreśliły wyjątkowość osób z dysleksją oraz ogromną rolę pracy terapeutycznej, jaką takie osoby powinny podjąć, aby w pełni wykorzystać swój potencjał. Przebieg ETŚD’2024, koordynowały panie: Marta Kuczyńska, Anna Karkuszewska i Małgorzata Serafin.
Relację ze szkolnych obchodów, jak co roku przesłano do Polskiego Towarzystwa Dysleksji.